توسعه سام در خط مقدم تامین مالی

 

مدیرعامل شرکت توسعه سنگ‌آهن مرکزی سام در حاشیه کیش اینوکس ۲۰۲۳ از استفاده گسترده این شرکت از ابزارهای تامین مالی سخن گفت.

امیر کشمیری، مدیرعامل شرکت توسعه سنگ‌آهن مرکزی سام در همایش تخصصی  و درحاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس ۲۰۲۳ با تاکید بر اهمیت برندینگ در تامین مالی صنعت از رویکرد مدیریتی جدید این شرکت بر روند تامین مالی شرکت سخن گفت و تاکید کرد این شرکت استفاده گسترده‌ای از ابزارهای تامین مالی داشته است. به گفته وی، این شرکت تنها مجموعه‌ای است که امکان تاسیس ۱۰ میلیون تن کنسانتره در کشور را دارد.

کشمیری در ادامه از انتشار اوراق گواهی سپرده کالایی گندله برای اولین بار در صنعت فولاد، استفاده گسترده از ابزارهای تامین مالی در سنگ‌آهن مرکزی ایران همانند ضمانت‌نامه‌های بانکی، خرید دین تنزیل ال‌سی و گشایش اعتتبار اسنادی، اقدام برای تاسیس صندوق‌های PE،CVC و VC در راستای سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان و جذاب در حوزه معدن و اخذ مصوبه بانک مرکزی برای چاپ اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان بعد از ۱۲ سال پس از مطرح شدن این ابزار مالی که اولین اوراق بدهی بانکی در کشور است، خبر داد.

وی در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در این شرکت به احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن، اصلاح فرآیند و افزایش ظرفیت تولید کارخانه کنسانتره، اصلاح و تبدیل خط تولید آگلومراسیون به گندله، احداث ۳ کارخانه تولید کنسانتره آهن به ظرفیت ۱۰ میلیون تن اشاره کرد. همچنین به گفته وی، آخرین اقدامات این شرکت در حوزه معدنی شامل اتمام عملیات باطله برداری استخراج سنگ‌آهن از معدن دشت یوز دره انجیر، استخراج سنگ آهن از معادن انومالی شمالی و میشدوان، آغاز عملیات باطله‌برداری و استخراج سنگ‌آهن از ۵ محدوده معدنی جدید و استخراج سنگ‌آهن بوده و تصفیه پساب شهر یزد، ایجاد دو نیروگاه کوچ مقیاس ۲۵ مگاواتی و تکمیل پروژه تصفیه پساب شهر بافق از جمله اقدامات این شرکت در حوزه زیرساختی است.

در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی کیش اینوکس ۱۴۰۲ طی همایشی دو پنل تخصصی با موضوع‌تامین مالی از طریق ابزارهای جدید پولی و مالی در صنعت فولاد در هتل پالاس کیش برگزار شد.