• پروژه های توسعه سام

    پست برق نخلستان و آفتاب

  • پروژه های توسعه سام

    پروژه شبکه انتقال فاضلاب شهری یزد

  • پروژه های توسعه سام

    احداث کارخانه آهن اسفنجی

  • پروژه های توسعه سام

    استخراج سنگ آهن از معادن آنومالی شمالی و میشدوان

  • پروژه های توسعه سام

    احداث دو نیروگاه برق اضطراری 25 مگاواتی

با توجه به نیاز روز افزون کشور به تولید انرژی، خودرو و قطعات مهم صنعتی طی سال‌های آینده، قطعاً اجرای چنین طرحهایی باعث افزایش رونق صنایع پایین دست که به این محصولات نیاز دارند می‌شود. با توجه به ظرفیت بالای ایجاد‌شده در صنایع فولاد طی سالهای اخیر و با توجه به طرح‌های آتی، اجرای پروژه‌هایی از این دست علاوه بر کمک به صنایع پایین دست، می‌تواند به ارتقا صنایع بالادست خود نیز کمک کند.

احداث کارخانه آهن اسفنجی 7/1 میلیون تن

با توجه به شرایط اضطراری برق در کشور و سیاست دولت مبنی بر عدم تخصیص برق به شرکت‌های فولادی، احداث دو نیروگاه کوچک مقياس (۲۵ مگاواتی) در دستور کار قرار گرفت.

احداث دو نیروگاه برق اضطراری 25 مگاواتی

با توجه به شرایط بحرانی کمبود آب در کشور، شرکت سنگ آهن مرکزی با اجرای جمع‌آوری و تصفیه پساب شهر بافق و یزد در صدد برآمد آب مورد نیاز خود را از فاضلاب استحصال کند. طبق این پروژه شرکت سنگ آهن مرکزی با تأمین هزینه اجرای این پروژه پس از اجرای کامل طرح به مدت ۳۵ سال از پساب شهر بافق و به مدت 30 سال از پساب شهر یزد بهره‌برداری می‌کند.

جمع‌آوری و تصفیه پساب شهر بافق

در جهت تأمین برق طرح‌های توسعه این پروژه که شامل احداث پست برق ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت اختصاصی مجتمع سنگ آهن مرکزی ایران و توسعه پست برق ٤۰۰/۱۳۲ کیلو ولت نخلستان و احداث خطوط انتقال ۱۳۲ و ۳۳ کیلو ولت اختصاصی می‌باشد، در دستور کار قرار گرفت.

پست برق نخلستان و آفتاب

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با هدف افزایش تولید، طرح احداث ۵ واحد جدید فراوری سنگ آهن با ظرفیت تولید هر کدام 2 میلیون تن کنسانتره در سال را جهت استفاده در فرایند گندله‌سازی در برنامه دارد.

احداث 5 کارخانه تولید کنسانتره آهن

معادن میشدوان و آنومالی شمالی در سال ۱۳۹۷ برای مدت ۲۱ سال به شرکت صنایع معدنی نوظهور كوير بافق واگذار گردیده است. حداقل استخراج با ظرفیت یک میلیون تن سنگ آهن در سال از معادن مذکور در نظر گرفته شده است.

استخراج سنگ آهن از معادن آنومالی شمالی و میشدوان

باتوجه به سهم قابل توجه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در معدن D19، و با به اتمام رسیدن عملیات باطله‌برداری، بهره‌برداری و استخراج سنگ آهن از آن، از برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه معدن شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است.

اتمام عملیات باطله‌برداری و استخراج سنگ آهن از معدن D19

تولید بیلت فولاد آلیاژی به ظرفیت ۱۵۰ هزارتن و نورد مقاطع فولادی آلیاژی به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن از جمله طرح‎‌های تولیدی صنعتی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با هدف تکمیل زنجیره فولاد و جلوگیری از خام فروشی می‌باشد.

تولید بیلت فولاد آلیاژی و نورد مقاطع فولادی آلیاژی